Ε-Shop και Μικρομεσαία Επιχείρηση

 

Ένα άρθρο που αναλύει τα οφέλη που παρέχει ένα Ε-Shop στη σημερινή μικρομεσαία επιχείρηση.

Εισαγωγή

H διαδικτυακή παρουσία μιας σύγχρονης επιχείρησης είναι πλέον απαραίτητη. Και όταν αναφερόμαστε σε διαδικτυακή παρουσία δεν μιλάμε απλά για μία σελίδα στο Facebook ή ένα λογαριασμό στο Instagram. Τα Social Media αποτελούν ένα σημαντικό κομμάτι της παρουσίας που επιβάλλεται να έχει μια επιχείρηση στο internet, αλλά δεν είναι το μόνο.

 

Το πιο σημαντικό κομμάτι της διαδικτυακής παρουσίας μιας επιχείρησης και το κέντρο της συνολικής της στρατηγικής, είναι η ιστοσελίδα της. Και όταν μιλάμε για επιχείρηση που εμπορεύεται προϊόντα οποιουδήποτε είδους (είτε ηλεκτρονικά είτε φυσικά), μια ιστοσελίδα πρέπει να παρέχει τη δυνατότητα αναλυτικής παρουσίασης του καταλόγου προϊόντων και ταυτόχρονα να δίνει τη δυνατότητα online αγορών. Ο λόγος για: Ηλεκτρονικό κατάστημα ή αλλιώς E-Shop.

 

Στο άρθρο αυτό αναλύουμε τα βασικά οφέλη ενός E-Shop, που ισχύουν για όλους τους τύπους των επιχειρήσεων.

 

Ας τα δούμε αναλυτικά:

 

Με ένα E-Shop η αγορά σας φεύγει από τη φυσική σας τοποθεσία και μεταφέρεται σε ολόκληρο τον κόσμο

Μέχρι τώρα βασική προϋπόθεση για να αγοράσει κάποιος τα προϊόντα σας ήταν να μεταφερθεί στη φυσική σας διεύθυνση. Με τη δημιουργία ενός E-Shop, οι πιθανοί αγοραστές δεν έχουν πλέον συγκεκριμένη τοποθεσία. Μπορείτε να λαμβάνετε παραγγελίες από υπάρχοντες ή νέους πελάτες που βρίσκονται σε μια άλλη πόλη ή ακόμα και άλλη χώρα.

 

Το Eshop είναι ανοιχτό 24 ώρες / όλο το χρόνο

Οι παραγγελίες μπορούν να πραγματοποιούνται τις ώρες που εσείς είστε απασχολημένος σε άλλη εργασία ή βρίσκεστε εκτός επιχείρησης. Το Eshop είναι ένας ακούραστος πωλητής. Δεν έχει ωράριο, δεν κάνει διάλειμμα. Το καλό είναι ότι αυτός ο πωλητής μπορεί να είναι ταυτόχρονα σε όλα τα μέρη που βρίσκονται οι πελάτες σας, να απαντά στις ερωτήσεις τους (εφόσον είναι καλοστημένο και δίνει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες) και να εκτελεί πολλαπλές παραγγελίες ταυτόχρονα.

 

E-Shop = Προσφορές και εκπτωτικά κουπόνια

Ένα σύγχρονο eshop σας επιτρέπει να κάνετε προσφορές κάθε φορά που επιθυμείτε να προωθήσετε κάποιο/κάποια προϊόντα. Οι αγοραστές αγαπούν τις προσφορές!

 

Για παράδειγμα θα μπορούσατε πολύ εύκολα να ενεργοποιήσετε προσφορές σαν αυτές:

 

 

  • “Το επόμενο Σαββατοκύριακο όλα τα προϊόντα του Eshop θα έχουν έκπτωση 20%”
  • “Το συγκεκριμένο προϊόν έχει έκπτωση 30% μόνο για τους 10 πρώτους που θα το αγοράσουν”
  • “Σήμερα μόνο, όλα τα προϊόντα της κατηγορίας Χ θα βρίσκονται είναι σε προσφορά -20%”

 

 

Ασφαλώς τα παραπάνω αποτελούν παραδείγματα, ενδεικτικά των δυνατοτήτων που σας δίνει ένα e-shop ώστε να αυξήσετε των όγκο των πωλήσεων σας μέσω προσφορών. Είναι στατιστικά αποδεδειγμένο ότι όταν κάποιος αγοράσει πρώτη φορά από μία επιχείρηση, είναι πολύ πιθανό να μετατραπεί σε αφοσιωμένο πελάτη που προχωρά σε επαναλαμβανόμενες αγορές και επίσης διαφημίζει στον κύκλο του την εταιρία από την οποία αγόρασε. Οι προσφορές αποτελούν για πολλές επιχειρήσεις μια στρατηγική ώστε να αποκτήσουν πιο εύκολα πελάτες που αγοράζουν πρώτη φορά, ώστε να τους μετατρέψουν στη συνέχεια σε αφοσιωμένους πελάτες.

 

Πολλαπλοί Τρόποι πληρωμής

Με το E-Shop σας, μπορείτε να δέχεστε πολλαπλούς τρόπους πληρωμής. Για παράδειγμα εάν ενσωματώσετε πληρωμές μέσω PayPal, την ίδια στιγμή μπορείτε να δέχεστε οποιαδήποτε πιστωτική ή χρεωστική κάρτα (VISA, Mastercard, American Express) μέσα από το περιβάλλον της PayPal. Την ίδια στιγμή, το να έχετε Eshop δε σημαίνει απαραίτητα ότι οι πελάτες σας πρέπει να σας πληρώνουν απαραίτητα μέσω κάρτας. Η πώληση με αντικαταβολή ή και με κατάθεση στον τραπεζικό σας λογαριασμό μπορούν να αναφέρονται ώς εναλλακτικοί τρόποι πληρωμής.

 

Eshop & Επισκεψιμότητα

Υπάρχουν τρόποι να αποκτήσετε κίνηση στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα πέρα από τη διαφήμιση μέσω Google & Facebook. Ένας έξυπνος τρόπος να αποκτήσετε πολύ σχετική κίνηση είναι η συνεργασία με το Skroutz.gr. Την ίδια στιγμή εάν το eshop σας έχει μια βασική δομή που είναι φιλική στις μηχανές αναζήτησης (SEO), μπορείτε να αρχίσετε να έχετε επισκέπτες κατευθείαν από google αναζητήσεις.

Ευκολία στη διαχείριση

Ένα E-Shop αποτελείται από δύο μέρη: το website που βλέπουν οι επισκέπτες σας και το διαχειριστικό στο οποίο έχετε πρόσβαση εσείς ώστε να μπορείτε να διαχειρίζεστε τα προϊόντα σας.

Το διαχειριστικό σας περιβάλλον είναι συνήθως εξαιρετικά απλό ώστε να μπορείτε χωρίς καμία γνώση προγραμματισμού να πραγματοποιείτε σχεδόν όλες τις ενέργειες που απαιτούνται για την ολοκληρωμένη διαχείριση του ηλεκτρονικού σας καταστήματος όπως:

 

  • Προσθήκη και αφαίρεση προϊόντων
  • Αλλαγή τιμών σε κάθε προϊόν
  • Δημιουργία προσφορών
  • Προσθήκη και αλλαγή φωτογραφιών για κάθε προϊόν
  • Εισαγωγή περιγραφής για κάθε προϊόν
  • Εισαγωγή video για κάθε προϊόν

 

Προπαραγγελίες & ενημέρωση για προϊόντα που έχουν εξαντληθεί

Εκτός από τις περιπτώσεις όπου τα  προϊόντα είναι διαθέσιμα στα κατάστημα προς πώληση, υπάρχουν και περιπτώσεις που οι πελάτες μπορεί να μην μπορούν να προμηθευτούν κάποιο προϊόν, λόγω έλλειψης διαθεσιμότητας.

Με το E-Shop σας, μπορείτε να καλέσετε τους χρήστες που επιθυμούν ένα προϊόν που βρίσκεται σε έλλειψη, να εγγραφούν σε μία φόρμα, ώστε να μπορούν να το αγοράσουν άμεσα με το που γίνει διαθέσιμο.

Με την ίδια λογική, μπορείτε να δεχτείτε και προπαραγγελίες για νέα προϊόντα που δεν έχουν έρθει ακόμα στην αποθήκη σας.

 

Διαχείριση αποθήκης

Μαζί με το E-Shop σας αποκτάτε και μια ολοκληρωμένη λύση στη διαχείριση της αποθήκης σας. Εάν το προϊόν σας είναι ηλεκτρονικό και μπορεί να διανεμηθεί σε πολλαπλά αντίτυπα, τότε αυτό ίσως να μην είναι τόσο σημαντικό. Στην περίπτωση όμως του φυσικού προϊόντος, η διαχείριση της αποθήκης είναι κάτι που πρέπει να έχετε ως λειτουργία. Σε πολλές περιπτώσεις, η αγορά ενός προγράμματος αποθήκης θα κόστιζε ίσως και μερικές χιλιάδες ευρώ. Το E-Shop σας έχει ενσωματωμένη και την λειτουργία διαχείρισης αποθήκης.

 

Έτσι μπορείτε πολύ απλά να έχετε το λεγόμενο Stock Management, δηλαδή να ενημερώνετε το σύστημα για το πόσα διαθέσιμα τεμάχια υπάρχουν ανα κωδικό προϊόντος. Κάθε φορά που πραγματοποιείται μια πώληση στη ηλεκτρονικό σας κατάστημα, το stock προσαρμόζεται αυτόματα δλδ αφαιρείται ο αριθμός τεμαχίων που αγοράστηκαν από το διαθέσιμο stock.

 

Παράλληλα έχετε την επιλογή να κάνετε δημόσιο τον αριθμό των διαθέσιμων τεμαχίων στους επισκέπτες σας, ή να τον κρατήσετε μόνο για χρήση δική σας και να μην εμφανίζεται στο Eshop.

 

Με απλές προωθητικές ενέργειες μεγαλώνετε την αγορά σας

Με μια απλή καμπάνια στο facebook και ένα μικρό κόστος της τάξεως των 50€ μπορείτε να γνωστοποιήσετε την ύπαρξη του eshop σας σε μερικές χιλιάδες ανθρώπων, με ακριβή στόχευση σε σχέση με ενδιαφέροντά τους και την περιοχή στην οποία διαμένουν. Εάν θέλετε να γνωστοποιήσετε το eshop σας και σε μικρότερες πόλεις, τα αρχικά κόστη γνωστοποίησης μπορούν να είναι ακόμα μικρότερα.

 

Καμία απολύτως γνώση προγραμματισμού

Όπως αναφέρθηκε και πριν, η λειτουργία ενός Eshop δεν απαιτεί καμία γνώση προγραμματισμού από την πλευρά σας. Μπορείτε επίσης να δίνετε πρόσβαση σε κάποιον βοηθό ή υπάλληλό σας στο περιβάλλον διαχείρισης.

 

Συμπληρωματικά προϊόντα

Έχετε παρατηρήσει ότι στα μεγάλα ηλεκτρονικά καταστήματα (πχ Amazon, Ebay), δίπλα σε κάθε προϊόν υπάρχουν προτεινόμενα σχετικά προϊόντα?

Έχετε επίσης παρατηρήσει ότι στα ίδια μεγάλα ηλεκτρονικά καταστήματα, όταν βρίσκεστε στην διαδικασία πληρωμής, σας εμφανίζονται προτάσεις για επιπλέον αγορές προϊόντων μικρότερης αξίας που σχετίζονται με το προϊόν που έχετε στο καλάθι σας?

Ο λόγος που τα καταστήματα αυτά χρησιμοποιούν αυτές τις τεχνικές είναι απλός: δουλεύει.

Στο E-Shop σας μπορείτε με εύκολες κινήσεις να συνδέσετε προϊόντα μεταξύ τους και να εφαρμόσετε τις ίδιες τεχνικές.

 

Παραλλαγές προϊόντων

Σε πολλές περιπτώσεις κάθε προϊόν έχει παραλλαγές. Για παράδειγμα ένα ρούχο μπορεί να έχει τον ίδιο κωδικό προϊόντος αλλά να είναι διαθέσιμο σε διαφορετικά μεγέθη και διαφορετικά χρώματα. Το E-Shop σας, σας δίνει τη δυνατότητα να εμφανίζετε αυτές τις πληροφορίες στην ίδια σελίδα χωρίς να απαιτείται ο χρήστης να αλλάξει σελίδα ώστε να δεί τα διαφορετικά μεγέθη και χρώματα. Οι παραλλαγές αυτές ορίζονται από εσάς και έχετε τη δυνατότητα να εισάγετε φωτογραφίες ακόμα και διαφορετικές τιμές για κάθε παραλλαγή.

 

Στατιστικά

Το E-Shop σας δίνει πληροφορίες και πολύ σημαντικά στατιστικά για τη λήψη επιχειρηματικών αποφάσεων. Μπορείτε πολύ εύκολα να δείτε:

 

  • Πόσα προϊόντα αγοράστηκαν και ποια
  • Πότε αγοράστηκαν και από ποιον
  • Ποιος ήταν ο συνολικός τζίρος ανά περίοδο που επιθυμείτε να αναλύσετε
  • Ποιος ήταν ο τζίρος ανά προϊόν ή ανά κατηγορία προϊόντων

 

Αυτά και πολλά άλλα χρήσιμα στατιστικά στοιχεία είναι μέρος του διαχειριστικού σας.

 

E-Shop και Τιμές απόκτησης

Τελευταίο αλλά όχι και λιγότερο σημαντικό, είναι και το κόστος απόκτησης ενός ηλεκτρονικού καταστήματος. Στην ερώτηση πόσο κάνει ένα E-Shop, δεν υπάρχει μονολεκτική απάντηση διότι το κόστος κάθε φορά εξαρτάται από τις απαιτήσεις του πελάτη.

 

Πριν μερικά χρόνια, για να αποκτήσει μια επιχείρηση ένα E-Shop, έπρεπε να επενδύσει ένα αρκετά μεγάλο ποσό και ταυτόχρονα να περιμένει μεγάλο χρονικό διάστημα μέχρι την παράδοσή του. Ασφαλώς και σήμερα, μεγάλες επιχειρήσεις που έχουν πολύ συγκεκριμένες απαιτήσεις από το E-Shop τους (και συνήθως πολύ σύνθετες), επενδύουν (και ορθώς κάνουν) σε ένα ακριβό ηλεκτρονικό κατάστημα, κομμένο και ραμμένο στα μέτρα τους.

 

Είναι όμως αυτό η ιδανική λύση και για τη μικρομεσαία επιχείρηση? Στο 2017, όπου η διαδικτυακή παρουσία και η δυνατότητα online αγορών είναι πλέον απαραίτητες για όλες τις επιχειρήσεις, υπάρχουν λύσεις πολύ πιο οικονομικές σε σχέση με αυτές που επιλέγουν οι μεγάλες εταιρίες οι οποίες και είναι σε οικονομική θέση τέτοια, ώστε να μπορούν να διαθέσουν και τα ανάλογα ποσά.

 

Όλες οι παραπάνω λειτουργίες που περιγράφονται στο άρθρο, μπορούν πλέον να είναι διαθέσιμες και στην μικρομεσαία επιχείρηση με κόστος που είναι κάτι παραπάνω από προσιτό.

 

—-

Κάντε κλικ εδώ για να λάβετε τις τιμές eshop από την widget.gr